Znanstveni Kolokvij o hrvatskom slikaru Ivi Dulčiću u organizaciji Požeške biskupije (FOTO)

POŽEGA – U pripravi za otvorenje Dijecezanskog muzeja Požeške biskupije održan je na kojem je sudjelovalo deset vrsnih stručnjaka i poznavatelja Dulčićeva života i umjetničkog djelovanja.

Na početku požeški biskup Antun Škvorčević pozdravio je nazočne istaknuvši kako je stogodišnjica rođenja Ive Dulčića, umjetnika jedinstvenog likovnog izraza, s brojnim djelima sakralnog slikarstva.

-Kolokvij se uglavnom obilježava u Dubrovniku gdje se rodio i u Zagrebu gdje je živio. No, on je svojim djelima posvjedočio svu širinu i snagu hrvatskoga duhovnog identiteta, ima sveopću vrijednost, te on pripada svim prostorima gdje žive Hrvati, kao i europskoj i svjetskoj duhovnoj baštini. Održavanjem Kolokvija u Požegi želimo to očitovati – istakao je biskup Škvorčević zahvalivši nazočnoj prof. Miroslavi Dulčić, slikarovoj supruzi, što je doniranjem određenog broja Ivinih djela Požeškoj biskupiji omogućila da on bude sastavnim dijelom trajnog postava suvremene umjetnosti u Dijecezanskom muzeju.

Moderator Kolokvija bio je Igor Zidić koji je izrazio uvjerenje kako će svi  izlagači u svojim izlaganjima nastojati doprinijeti istini o Ivi Dulčiću, koja je dugo vremena bila ili skrivana, ili poluprikrivana zbog čega taj iznimni hrvatski slikar nikad za života nije dobio priznanje koje je zaslužio. Ustvrdio je i da se onaj tko je imao priliku vidjeti raspone Dulčićeva djela i tragove koje je za sobom ostavio po cijeloj Hrvatskoj, Bosni i Hercegovini, u Italiji, u Njemačkoj i drugdje, mogao osvjedočiti da je riječ o velikom slikaru, vjerniku i Hrvatu.

Prvo izlaganje pod naslovom »O suvremenom likovnom izrazu Ive Dulčića u domeni sakralnoga« održala je Ivanka Reberski, povjesničarka umjetnosti iz Zagreba. Potom je uslijedilo izlaganje povjesničara umjetnosti iz Dubrovnika Antuna Karamana na temu »Monumentalnost Dulčićevih vitraja u crkvi sv. Bonaventure u Banja Luci«. Izlaganje naslovljeno »Dulčić i Mediteran« iznio je akademik Tonko Maroević, književnik i likovni kritičar iz Zagreba. Znanstvena savjetnica u Institutu za povijest umjetnosti u Zagrebu Sandra Križić Roban svoje je izlaganje o apstrakciji u Dulčićevom opusu naslovila »Dulčiću ponovno u pohode«, a izlaganje pod naslovom »Antropologija, teologija i kozmologija Dulčićeve freske Krista Kralja u crkvi Gospe od zdravlja u Splitu« održao je Marito Mihovil Letica, književni i likovni kritičar iz Zagreba.

Nakon stanke, u drugom dijelu Kolokvija najprije je o Dulčićevoj slici »Numizmatička zbirka« progovorila Željka Čorak, povjesničarka umjetnosti i likovna kritičarka iz Zagreba, a potom je povjesničar umjetnosti iz Dubrovnika Marin Ivanović  imao izlaganje na temu: »Utjecaj Dulčića na slikarstvo Dubrovačkog kruga druge polovine 20. stoljeća na primjeru feste Svetog Vlaha«. Na temu apstrakcije u Dulčićevim djelima progovorio je Igor Loinjak, asistent na Umjetničkoj akademiji u Osijeku i likovni kritičar. Izlaganje o postavljanju brončanog spomenika Ivi Dulčiću u Čapljini imala je ravnateljica Moderne galerije u Zagrebu i povjesničarka umjetnosti Biserka Rauter Plančić. Zatim je Igor Zidić održao izlaganje o detaljima ruku na brojnim Dulčićevim slikama i o simbolici koja se krije u njima. Na kraju je zhavalio svima sudionicima, na poseban način biskupu Antunu za inicijativu i organiziranje Kolokvija, kao i za njegovu zauzetost oko izdavanja monografije o Dulčiću, koja će uskoro ugledati svjetlo dana.

U okviru Kolokvija predavači i svi nazočni posjetitelji razgledali su trajni postav djela suvremene umjetnosti u Dijecezanskom muzeju, među kojima imaju posebno mjesto slike Ive Dulčića. Poetsko ozračje svojim je pjevanjem ostvario Katedralni Zbor, koji je pod ravnanjem Alena Kopunovića Legetina izveo motet »Sei getreu« Johanna Christopha Bacha i »Aleluja« iz kantate »Der Herr ist mit mir« Dietricha Buxtehudea.

/Izvor: Požeška biskupija, foto: Marko Krstanović/

0 Comment