Molim gradonačelnika da prestane omalovažavati ljude koji su stvarali najznačajniji kontinentalni festival

Tiskovna u SDP-u 17.9.2015. - Jakobović i Horvat - CopyPOŽEGA – Svoje viđenje ovogodišnjeg 2. „Aurea festa“ na konferenciji za novinare iznijeli su članovi Gradskog odbora SDP Požege Bruno Horvat i Tomislav Jakobović, a ovaj potonji je petnaestak godina bio umjetnički direktor požeškog festivala.

-Festival bismo mogli nazvati „Festival taštine, izljeva bijesa i demonstracije (ne) moći“. Nevjerojatno je da se na centralnoj press konferenciji festivala, gradonačelnik obračunava sa onima koji su po njegovim riječima „devastirali“ festival proteklih desetak godina. U njegovom prepoznatljivom tonu optužuje novinare lokalnih redakcija kako „pišu blesavoće“ i usuđuju se pitati o troškovima festivala kao da novac dolazi iz središnjice njegove stranke ili gradonačelnikove plaće, a ne od građana Požege. Novinare naziva lažnim moralistima i kaže kako će u inat svima povećati financiranje festivala na teret proračuna. I uporno se poziva na struku. Ovim putem molim gradonačelnika da prestane omalovažavati sve one ljude koji su od 1969. pa do 2013. gradili i stvarali najznačajniji kontinentalni festival u Hrvatskoj – naglasio je na početku izlaganja Tomislav Jakobović. On dodaje da je ranije festival otvoren publici na trgu uz besplatan ulaz, te omogućen nastup brojnim mladim izvođačima iz Požege i Slavonije, danas renomiranim izvođačima, kao i afirmacija.

-Kroz pjesmu smo spojili smo Slavoniju i Dalmaciju, te tamburašku glazbu konačno afirimirali u cijeloj zemlji i šire, skladbe možete čuti i danas u programima brojnih radio postaja, a prema svim pokazateljima po nekoliko je pjesama s Požege bilo među najslušanijim skladbama u Hrvatskoj. Samo 2012. i 2013. te  pjesme imale su više od 20 milijuna pregleda na Youtube kanalima – nastavlja Jakobović i dodaje da su od struke dobivali priznanja, a od HTV-a izravan prijenos, često i prikazivanje sve tri glazbene večeri i bili smo u rangu najvećih festivala. Čuvali smo tradiciju i slavonsku pjesmu. I ono najvažnije, o svojim prethodnicima u svakom izlasku pred javnost pričali s punim uvažavanjem.

On nadalje tvrdi da nikad niti jedan od gradonačelnika nije stao ispred organizacijskog odbora i prosipao žuč pred uglednim novinarima na press konferencijama pljujući po svojim prethodnicima.

-Za mog 13 godišnjeg mandata u festivalu bilo ih je i iz redova HDZ-a, SDP-a od nezavisnih lista do povjerenika Vlade RH. Nitko ovdje nije protiv novih ljudi, čestitam svima koji su vrijedno radili za dobrobit festivala jer dobro znam kako je teško organizirati takvu manifestaciju. Ali ovdje se radi o klasičnom nesrazmjeru ideja i realnih mogućnosti.

-I puno veće i bogatije sredine teško bi se nosile sa ovako nerealnim planom – kaže Tomislav Jakobović dodavši da danas kao posljedicu imamo najavu ostavke direktora usred festivala, nesređene račune, razočarane mlade izvođače koji su izgubili priliku da po prvi put kroče na scenu nekad najvećeg tamburaškog festivala, te komentare brojnih građana koje možemo svesti na jednu rečenicu: „Vratite nam požeški festival“.

Njegov stranački kolega Bruno Horvat, nekadašnji direktor Turističke zajednice grada Požege osvrnuo se na turistički dio festivalskih zbivanja.

– Prije početka festivala čuli smo da se očekuje oko 150 tisuća posjetitelja te da festival prate 82 medijske kuće. Na žalost ovakav festival je pratilo od 15-20 tisuća posjetitelja znači 10-tak puta manje od megalomanskih najava dok osim lokalnih medija koji su vrijedno izvještavali o događaju ostale medijske kuće možemo nabrojiti na prste. Razlog svemu tome leži vjerojatno i u sljedećim činjenicama;

-Festival vina i gastronomije koji je bio u pješačkoj zoni, osim nekoliko svijetlih primjera u svojoj gastro ponudi je imao colu, bižuteriju, knjige, boce, pommes frites itd.. Sve skupa na desetak štandova koji nisu izazvali interes građana, a odustali su od sajma starih zanata i rukotvorina koji je bio na diku svih te koji je promovirao povijest, kulturu i tradiciju Požege i Slavonije – naglasio je Horvat dodajući da Turistička zajednica nije raspisala natječaj za najljepše uređene izloge u slavonskom ruhu, te nisu animirali ugostitelje da dočekaju goste u dijelovima slavonske nošnje.

Po njegovoj tvrdnji ozbiljnost promocije su shvatili tako da nije bilo niti jedne riječi o festivalu na web stranicama Turističke zajednice Grada Požege, a „Fišijada“ je doživjela sudbinu da je nisu čak ni stavili u program festivala, te je broj natjecatelja ograničen kao da nam gosti zapravo i ne trebaju. Vrh ponude je je bio kirvajski program ringišpili i vlakići koji su nagrdili prostor ispred katedrale. Nastavlja da je festivalska pozornica bila mala i svakako neadekvatna za izvođenje programa smještena na samom uglu glavnog parkirališta te organizator zbog toga nije ni mogao složiti više od dvjestotinjak stolica.

– Nakon godinu dana organizatori nisu još podnijeli račun požeškoj javnosti koliko košta festival  već je se ostalo na paušalnim pričama oko jedan milijun kuna, a od najave da će festival biti privredna grana ostala je činjenica da nakon neuspjelog projekta i debakla istog, gradonačelnik najavljuje da bi trebalo zavući ruku u džep građana kako bi platili viziju koja se nije ostvarila. Da je vizija i koncept festivala pogrešan najbolje i govori ostavka direktora festivala za vrijeme održavanja istog, pa vrijedi stara izreka da ne bježi kapetan prvi kada tone brod – kaže u nastavku Horvat izražavajući uvjerenje da direktor festivala Škorvaga ne treba tutora što možemo iščitati u zadnje vrijeme u javnim nastupima gradonačelnika koji time zapravo želi opravdati sebe, svoje promašaje i ništa više.

Na kraju je konstatirao da nažalost ovaj festival nije više niti požeški niti slavonski već neuspjela i propala kopija Špancirfesta. Požega nije Varaždin, a požeški festival nije Špancirfest. Požeški festival je bio i u budućnosti mora biti etno tradicijski tamburaški festival koji prvenstveno njeguje tamburašku glazbu, običaje, kulturu i tradiciju ovoga kraja i kao takav jedino može biti prepoznatljivi turistički proizvod. Oni su naslijedili posložen festival u organizacijskom, turističkom i glazbenom dijelu, a umjesto nadogradnje uspjeli su samo razmontirati sve što su generacije prije njih stvarale.

-Šta o festivalu misle Požežani, rekli su svojim nedolaskom na ovakav festival, a turisti u koje se organizatori kunu ostali su samo imaginaran pojam-ističe na kraju Bruno Horvat.

0 Comment

Send a Comment