Zbog čega je požeški festival od 1990. godine triput mijenjao ime, ali i koncepciju, te uništio brand „Zlatne žice Slavonije“?

Obnovljeni festival u Požegi od početka 90-tih godina nosio je ime „Zlatne žice Slavonije“ i imao prepoznatljivu koncepciju orijentiranu uglavnom na tradiciju i ono što se na nju naslanja.

Nažalost petnaestak godina zbog međusobnih osporavanja došlo je do podjela unutar rukovodstva festivala pa je svaka od dvije skupine svojatala ime priredbe tako da su jedne godine održana dva festivala pod tim tj. istim imenom u Požegi i Kutjevu.

No, ni to nije bilo dovoljno pa je došlo do sudskog osporavanja imena pa je festival u Požegi dobio naziv Glazbeni festival  Slavonije izgubivši nekadašnji izuzetno prihvaćen i prepoznatljiv brand „Zlatne žice Slavonije“.

Nakon nekoliko godina došlo do promjene na čelu festivala koja je donijela ne samo novo ime, već i novu koncepciju. Ako se sjetimo nazvan je „Aurea Fest“ sa sloganom „Sedam dana-sedam noći“. To je trajalo nekoliko godina pa je sada je pod istim nazivom festival sveden na četiri dana što je sigurno dostatno sa predviđene sadržaje, te pogotovo publiku kojoj je namijenjen. Ne treba zaboraviti da Požegi gravitira sedamdesetak tisuća stanovnika, a teško je očekivati da će grad pogoditi mnogo ljudi iz drugih krajeva pa sadašnje priredbe donose realnu sliku interesa ove sredine.

Ovome treba dodati da nam nije sličan slučaj poznat u ni jednoj sredini na području zemlje jer svi čuvaju svoje priredbe, te svake godine nadograđuju njihov sadržaj i koncepciju.

Teško je usporediti Požegu sa Vinkovcima ili Đakovom po posjetu na tamošnje priredbe „Vinkovačke jeseni“ i „Đakovačke vezove“ jer je riječ o sredinama sa brojnim velikim naseljima u gusto naseljenoj okolini, a i koncepcijski sadržaji tih priredbi mame ljude sklone tradiciji Slavonije.

No te priredbe iz godine u godinu bitnije se ne mijenjaju, a zanimanja za njihove sadržaje konstantno ima dosta!

U svemu navedenom je žalosno da je pečat svemu što se događalo oko požeškog festivala dala politika, a slobodno se može reći da je ona tomu kumovala. Ne treba se libiti priznati da se ona miješala u organizaciju festivala utječući na izbor ljudi koji ga vode, ali nažalost i na koncepciju i sadržaje uključujući izbor izvođača.

Požeškoj politici izgleda nije bilo dovoljno da imaju na raspolaganju cijelo gledalište za svoje ljude i goste, a prvi redovi tog gledališta u mnogo su slučajeva tijekom izravnog prijenosa ili prikazivanja snimki festivala na televiziji zjapili prazni. Krivca za to oni trebaju tražiti u svojim redovima.

Nadamo se da je ovakvim igrama i lutanjima na štetu festivala došao kraj, te da će ovogodišnji odudarati od gore navedenih slabosti. To duga tradicija festivala u gradu na Orljavi obavezuje, a oni koji su odgovorni trebali bi to imati u vidu jer je u pitanju širi interes ovoga kraja.

0 Comment