“Požeški zapisi osvrti, kritike i eseji” prof.dr.sc. Josipa Fajdića

POŽEGA- Profesor, liječnik, intelektualac veliki zaljubljenik u zavičajnu Liku te kulturu i umjetnost, posebice likovnu Josip Fajdić predstavio je svoju knjigu “Požeški zapisi: osvrti, kritike i eseji” na kojem se predstavljanju tražilo mjesto više u Velikoj županijskoj vijećnici koje je predstavljanje organizirala Matica hrvatska Ogranak Požega i Ličko zavičajno društvo Vila Velibita Požega.

“Požeški zapisi: osvrti, kritike i eseji” zbirka su zanimljivih i britkih eseja, pisanim osebujnim stilom. Autor predstavlja brojna imena iz svijeta književnosti i slikarstva koje je osobno doveo u Požegu, ali i autore brojnih likovnih i književnih uradaka kroz protekla dva decenija u Požegi. Drugi dio ove tiskovine posvećen je velikim imenima hrvatske medicine, rođenim u Požegi iz 19. i s početka 20.stoljeća, koji su predstavili hrvatsku medicinu u svjetskim razmjerima. O knjizi su govorili recenzentica dr. sc. Vesna Vlašić, urednik Tomislav Radonić, prof. dr.sc. Željko Glavić te sam autor.

-Način na koji je knjiga koncipirana potvrđuje nam Fajdićevu svestranost. Dobra je poznavatelj umjetnosti, vješto koristi vokabular kojim, u peićevskomstilu, preferirajući impresiju, predstavlja djela niza umjetnika od Stipe Golca, Davora Žilića, Predraga Golla, Josipa Generalića, Ede Kovačevića i Josipa Zankija do Dimitrija Popovića i drugih. Bilo da je riječ o afirmiranim umjetnicima ili manje poznatima treba reći kako je Fajdić uistinu napisao zanimljive crtice svojih opažaja – naglasila je dr.sc. Vesna Vlašić u svojoj recenziji dodajući kako je ne manje zanimljiv i drugi dio publikacije koji je autor posvetio svom životnom pozivu – liječništvu.

prof.dr.sc. Josip Fajdić

-Posebno je značajna dio knjige u kome je Josip Fajdić usustavio podatke, do sada malo kome poznate, o liječnicima koji potječu s područja Požeštine, a živjeli su i radili u 19 i 20. st. Kroz njihove zanimljive životopise te doprinos medicinskoj znanosti, omogućio nam je uvid u povijest medicine na našim prostorima, ali i šire te otvorio putove nekim novim istraživačima – naglasila je dr.sc. Vlašić.

Baveći se kulturom, Fajdić se često borio s vjetrenjačama u “sredini koja bi trebala biti perjanica slavonske kulture, a postala je velikim dijelom samo izložbeni prostor gastro manifestacija: čvarkijada, kulenijada, švarglijda, fišijada, muzeja u loncu i inih JADA”. Primjećujući pri tom tragičnu spoznaju kako su se sve važne stvari dogodile prije nas, autor zaključuje:Kao pobornik kratkih, čitatelju-konzumentu lako shvatljivih, pitkih tekstova, nudim ovu kratku zbirku mojih obraćanja suvremenicima iz svijeta književnosti, likovnosti i onih iz dnevne komunikacije, kao podsjetnik na neko vrijeme iz bliske požeške prošlosti, u kojem se ipak nešto događalo, što je po prirodi stvari iznad naših svađa, prijepora, lokalne malograđanske agresije, cinizma i razvikane estetike ružnoće”.  Knjiga je izdana u nakladi od 200 primjeraka, izdavač je LZD „Vila Velebita“,  lektorirala je Jasenka Bešlić, prof., grafičku pripremu obavila Lana Protić Malbašić, a tiskala Agencija za marketing Kruna iz Požege.

/Foto: D.Mirković /